چگونه در ۷ روز بدنمان را از قندها پاک کنیم؟

چگونه تنها در عرض ۷ روز بدنمان را کاملا از قندها پاک کنیم

  آیا شما چربی شکمی دارید؟ آیا شما اضافه وزن دارید؟ آیا همیشه هوس خوردنی‌های شیرین می‌کنید؟ آیا شما با انجام رژیم‌های کم چرب، باز هم لاغر نمی‌شوید؟ یا حتی شاید بدتر، آیا شما به دیابت نوع ۲ مبتلا شده‌اید؟

اگر شما به هر کدام از  سوال‌های بالا پاسخ مثبت دادید، وقتش است که قند را تا حد امکان از بدن خود دور کنید. اما چطور می‌توان چنین کرد؟  ادامه مطلب ...

تأثیر منیزیم بر خلق و خو

تأثیر منیزیم بر خلق و خوحساسیت بیش از اندازه به سر و صدا، تپش قلب، احساس توده‌ای در گلو، گرفتگی عضلات، تنش‌های عضلانی، نفخ و پرش پلک یا لب می‌تواند از علائم احتمالی کمبود منیزیم باشد.بسیاری از ریزمغذی‌ها و مواد معدنی بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند. 

 

به گزارش Top santé یکی از این مواد معدنی، منیزیم است. در شرایط استرس‌زا مکانیسم‌های فیزیولوژیک بسیاری در بدن رخ می‌دهد که نتیجه همگی آنها دفع منیزیم از طریق ادرار است. 


منیزیم در تولید انرژی در داخل سلول‌ها نقش دارد و عکس‌العمل‌های بیوشیمیایی را فعال می‌کند که باعث می‌شود کالری به انرژی تبدیل شود. کمبود آن در بدن باعث احساس خستگی بیشتر در فرد می‌شود. 

 

به کمک آزمایش خون می‌توان میزان منیزیم درون خون را اندازه‌گیری کرد اما موضوع مهم میزان منیزیم درون سلولی است که با آزمایش خون مشخص نمی‌شود. 


حساسیت بیش از اندازه به سر و صدا، تپش قلب، احساس توده‌ای در گلو، گرفتگی عضلات، تنش‌های عضلانی، نفخ و پرش پلک یا لب می‌تواند از علائم احتمالی کمبود منیزیم باشد. 


در صورتی که فردی دچار یک یا چند علامت است می‌تواند با مصرف مکمل منیزیم نیاز بدن خود را برطرف کند. مکمل منیزیم به شکل‌های مختلف در بازار موجود است.    ادامه مطلب ...

هوای منزل افراد سیگاری تا 10 برابر آلوده‌تر از هوای تهران است

خبرگزاری فارس: هوای منزل افراد سیگاری تا 10 برابر آلوده‌تر از هوای تهران است

حسن‌الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با اشاره به آلاینده‌هایی که در منزل وجود دارند، گفت: تعدادی از آلاینده‌هایی که به ریه آسیب می‌زنند، مربوط به فضای داخل خانه است و افراد به‌طور مستقیم در ایجاد آن‌‌ها نقش دارند؛ مثلا مواد آلاینده ناشی از وسایل گرمایشی خانه، مصرف دخانیات در فضای بسته منزل و همچنین پخت‌ و پز نیز می‌توانند باعث آسیب به ریه ساکنان در منزل شوند.

صادقی گفت: افرادی که در منزل دخانیات مصرف می‌کنند، بدانند که آلاینده‌های موجود در هوای خانه‌ای که در آن دخانیات مصرف می‌شود تا 10 برابر بیشتر از آلودگی هوای تهران است و می‌تواند برای ساکنان منزل آسیب جدی به دنبال داشته باشد.


وی ضمن توضیح درباره روش‌هایی برای کاهش این آلاینده‌ها در منزل، گفت:  ادامه مطلب ...

اولین عامل مرگ زنان ایرانی چیست؟

به گزارش ایسنا، دکتر مطهره علامه با بیان این که بیماری‌های قلبی و عروقی اولین علت مرگ زنان بین سنین 30 تا 70 سال است، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی به خصوص بیماری عروق کرونر اولین عامل مرگ زودهنگام زنان یعنی بین سنین 30 تا 70 سال در کشور است. مرگ زنان در سنین 30 تا 70 سال باید پبشگیری شود. این افراد در سن مولد هستند و از نظر خانوادگی و اجتماعی فعالند و نباید با مشکلی مثل مرگ روبرو شوند. همان طور که مادر باردار نباید جان خود را از دست دهد. امید به زندگی در جامعه ما برای زنان، بالای 74 سال است و انتظار داریم یک خانم به طور طبیعی حداقل 74 سال عمر کند. 

ادامه مطلب ...

آیا مولتی ویتامین ها واقعاً موثر هستند؟

آیا مولتی ویتامین ها واقعاً موثر هستند؟

مولتی ویتامین اغلب مکمل های هستند که در جهان استفاده می شود و محبوبیت آنها در چند دهه گذشته به سرعت افزایش یافته است.


 برخی بر این باورند که مولتی ویتامین می تواند سبب بهبود سلامتی شود و برای عادات بد غذایی استفاده می شود و یا حتی خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. اما علم درباره مولتی ویتامین چه می گویند؟ و در واقع چگونه کار می کند؟  ادامه مطلب ...