22 سرانجام ناخوشایند در صورت کم خوابی

22 سرانجام ناخوشایند در صورت کم خوابی

این روزها بی‌خوابی یکی از مشکلات عمده در جوامع انسانی است. دل‌مشغولی‌های بیش از حد انسان‌ها، آن‌ها را دچار کم‌خوابی می‌کند که این موضوع می‌تواند از نظر جسمی و روحی اثرات مخربی برای افراد در پی داشته باشد. در ادامه به بررسی سرانجام ناخوشایندی خواهیم پرداخت که در صورت مداومت در بی‌خوابی به سراغ افراد خواهد آمد.


  ادامه مطلب ...

وایتکس در شیر و خمیرمرغ در سوسیس و کالباس؛ شایعه یا واقعیت؟

همشهری آنلاین:
رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران نبود هماهنگی بین سازمان‌های تصمیم‌گیرنده و نبود ارتباط دانشگاه و صنعت را دلیل مطرح شدن مباحث غیر کارشناسی و به وجود آمدن شایعه‌هایی از قبیل استفاده وایتکس در شیر یا خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی دانست.   ادامه مطلب ...

داروهای پوستی در دوران بارداری ممنوع!

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه در دوران بارداری استفاده از دارو برای بهتر شدن پوست ممنوع است، گفت: بهتر است در دوران بارداری از کرم ضد آفتاب برای بهتر شدن پوست استفاده شود.
دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت‌وگو با ایسنا یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری را بروز لکه‌هایی دانست که بر روی پوست ظاهر می‌شوند و گفت: این لکه‌ها در سه ماهه سوم بارداری بر روی پوست نمایان می‌شوند و صورت، گونه‌ها و بینی بیشترین جاهایی است که این لکه‌ها به وجود می‌آید. 
ادامه مطلب ...

دندان کودک شکست؛ چه باید کرد؟!

صبحانه کودک

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اشاره به تمهیداتی برای مواقعی که دندان کودک می‌شکند، گفت: بسیاری از بچه‌هایی که دندانهای‌شان دچار شکستگی می‌شود به دلیل مسخره شدن توسط همکلاسی‌هایشان دچار افت تحصیلی و منزوی می‌شوند  ادامه مطلب ...

تأثیر مصرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده بر حافظه مردان


همشهری آنلاین:مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا نشان می‌دهد که استفاده از مواد غذایی دارای چربی‌های ترانس مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده و غذاهای آماده سبب کاهش حافظه مردان جوان و میانسال می‌شود.  
ادامه مطلب ...

رفع تشنگی در ماه رمضان با این گیاه!

غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی  اظهار داشت: گیاهی به‌نام خرفه وجود دارد که پیامبر(ص) می‌فرماید: از این گیاه پُرمنفعت‌تر نداریم, گیاهی که در پارک‌ها, باغچه‌ها و هر جایی که آب وجود دارد, این گیاه را خواهید دید. 
ادامه مطلب ...

تغذیه و تدابیر مربوط به ماه مبارک رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان توصیه های بهداشتی ذیل جهت رعایت شما روزه داران محترم تقدیم می گردد تا ان شاء الله با رعایت این نکات و در نتیجه تندرستی شما عزیزان، امکان بهره مندی بیشتر از معنویات این ماه مبارک فراهم گردد: 
ادامه مطلب ...

دیابت و روزه داری

 4.5 تا 5 میلیون دیابتی در کشور بسر می برند که بیشتر این بیماران تمایل دارند در ماه مبارک رمضان، روزه بگیرند اما روزه داری برای آنها شرایطی دارد که رعایت آن ضرروی است.از آنجا که عدم مصرف مایعات طی روز می تواند به غلیظ شدن خون و بالاتر رفتن قند خون و عوارض دیگر منجر شود به ویژه در صورتی که معمولا قند خون شان بالا است، توصیه می شود حتما قرص خود را به موقع مصرف کنند و اگر فراموش کردند آن روز را روزه نگیرند.دیابتی ها باید در صورت تصمیم به روزه داری، قند خود را کنترل و آمادگی های لازم را کسب و از همه مهمتر با پزشک متخصص خود مشورت کنند.
ادامه مطلب ...

مصرف ماست و دوغ همراه با وعده‌های غذایی موجب بروز درد مفاصل می‌شود

ماست لبنیات
خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی گفت: خوردن ماست و دوغ همراه با وعده‌های غذایی به ویژه غذاهای حاوی گوشت موجب تولید مواد بیماری‌زا در بدن می‌شود که می‌تواند درد مفاصل را بروز دهد. به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تنسیم, از دیدگاه طب سنتی ایران مصرف برخی از غذاها به نوبه خود موجب بیماری می‌شود مانند گوشت گاو چرا که هر چه قدر سن حیوان بالاتر رود گوشت و هضم آن سخت‌تر می‌شود و موجب تولید خون غلیظ می‌کند و غلظت خون عامل بروز بسیاری از بیماری‌هاست.  
ادامه مطلب ...

افزایش خطر حمله قلبی با داروهای سوزش سر دل

داروهای سوزش سر دل ممکن است خطر حمله قلبی را افزایش دهد.
بر اساس یک مطالعه جدید مهار کننده‌های پمپ پروتون یا ppi هم چون امپرازول که به طور گسترده به دهها میلیون نفر از افراد مبتلا به سوزش سر‌دل برای مقابله با آن تجویز می‌شود، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می‌دهد.
  ادامه مطلب ...

فاجعه ای در کمین آینده ی کشور : مغز 800 هزار کودک ایرانی رشد نمی کند!

عصر ایران: آیا تا 20 سال آینده، یک چهارم جمعیت جوان ایران عقب ماندگی های ذهنی خواهند داشت؟ 
ادامه مطلب ...

آقایان بیش از خانم ها می میرند!!

هفته جهانی سلامت مردان که از 24 تا 31 خرداد (13 تا 19 ژوئن) نام گذاری شده است، تلنگری است هر چند ناچیز برای مردانی که به سلامتشان اهمیت زیادی نمی‌دهند و آشنایی آنها با نشانه‌هایی که گاهی نادیده گرفتنشان به قیمت زیادی تمام می‌شود.  

طبق گفته پزشکان، افراد از 50 سالگی در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند ولی در این میان، مردان 10 سال زودتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند و این به آن معنی است که 

ادامه مطلب ...

عوارض نخوردن غذا در وعده ی سحری

روزه گرفتن موجب دفع سموم از بدن خواهد شد چرا که  متخصصان طب سنتی بر این باورند که فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز از غذا در یک مدت کوتاه برای بدن بسیار فایده دارد البته به شرط آن‌که در آداب صحیح غذا خوردن را در وعده سحر و افطار رعایت شود. 
ادامه مطلب ...

آقایان !خون بدهید سکته نکنید !

با اهدای خون حجم آهن انباشته شده در بدن کاهش پیدا می‌کند. باید بدانید که میزان بالای آهن در خون باعث افزایش سرعت روند اکسایش کلسترول شده و خون را غلیظ می‌کند. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و سکته قلبی افزایش می‌یابد. 
ادامه مطلب ...

با این عادات، جان سالم به در نمی برید !

آیا از عاداتی که به سلامت بدن شما آسیب می رساند، آگاهید؟ در اینجا به عادات بد، از تماشای تلویزیون گرفته تا پوشیدن کفش نامناسب، اشاره شده است. اگر به سلامت خود اهمیت می دهید، این عادات را از زندگی روزمره خود حذف کنید. 
ادامه مطلب ...

رشد سرطان در ایران 10 برابر شده است!!

سرطان معده، کشنده‌ترین سرطان

دکتر محمد اسماعیل اکبری، معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران با بیان اینکه کشنده‌ترین سرطان در کشور سرطان معده است و سیگار، قلیان و فست فود عامل رشد 10 برابری سرطان در ایران است، گفت:   ادامه مطلب ...

10 راهکار موثر برای پیشگیری از الزایمر

10 راهکار موثر برای پیشگیری از آلزایمر

دکتر گری اسمایل رییس بخش تحقیقات سالمندی دانشگاه UCLA می گوید : اعتقاد به اینکه آلزایمر یک بیماری ارثی است که به هیچ وجه نمی شود از آن پیشگیری کرد غیر قابل قبول ترین ایده ای است که ابراز شده است. امروزه محققین می د انند که آلزایمر مانند بیماری های قلبی و سرطان در طی دهه ها و تحت تاثیر شیوه زندگی فرد گسترش می یابد. به همین دلیل عواملی مانند میزان کلسترول، فشارخون بالا چاقی، افسردگی، تحصیلات ، تغذیه ، خواب و شرایط روحی، فعالیت های فیزیکی و اجتماعی بر آن اثر می گذارند.

خبرخوب این است که به گفته ی پژوهشگران ، بسیاری از فعالیت های ساده ی روزمره می تواند شما را از مصیبت از دست دادن حافظه به دلیل آلزایمر محافظت کند.
در اینجا به 10 راه اصلی اشاره می کنیم که ممکن است در عین سادگی از ارتباط آنها با بروز آلزایمرشگفت زده شوید:  ادامه مطلب ...

در فصل گرما مراقب چشم های خود باشید!

Image result for ‫چشم سالم‬‎

آیا فکر می‌کنید فقط استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر آفتاب در تابستان، کافی است؟ پس دوباره فکر کنید.

چشم‌های شما هم به مراقبت احتیاج دارند. اشعه‌های UV فقط برای پوست شما مضر نیستند، بلکه می‌توانند به چشم‌های شما نیز آسیب بزنند. در این مطلب راه‌های ساده و موثری را برای محافظت از چشم‌ها نقل کرده‌ایم…   ادامه مطلب ...

پیشگیری از افتاب سوختگی

نور خورشید از اجزای مختلفی تشکیل شده که قسمت نامریی آن شامل نور مادون قرمز و ماورای بنفش است. نور ماورای بنفش خورشید قادر است موجب قرمزی و التهاب پوست شود و در صورت ادامه تماس موجب سوختگی شدید به شکل قرمزی، تورم شدید و تاول می شود که در این صورت پوست کاملا حساس و دردناک است و حتی تحمل تماس ملایم لباس را هم ندارد. بروز آفتاب سوختگی در مناطق باز بدن شایع تر است ولی در قسمت های پوشیده بدن که پوشش نازک دارند هم می تواند بروز کند. در موارد شدید آفتاب سوختگی علاوه بر ضایعات پوستی علایم عمومی نظیر سردرد، تهوع، استفراغ و تب و لرز مشاهده می شود. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی لازم است که موارد زیر رعایت شود:  

ادامه مطلب ...

تاثیرات عمل سزارین بر افسردگی زنان

cedric-behr_Design-Crush

آیا می دانستید مادرانی که فرزندشان را به روش سزارین به دنیا می آورند اغلب مبتلا به افسردگی می شوند!

 با اینکه وزارت بهداشت تلاش‌های‌گسترده‌ای برای ترغیب زنان به زایمان طبیعی آغاز کرده، اما هنوز هم کش و قوس بر سر اینکه زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین، عوارض کدامیک کمتر است و کدام مزایای بیشتری دارد، ادامه دارد.
در این میان عارضه جدیدی که به عوارض متعدد سزارین نسبت داده شده افسردگی پس از زایمان است و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی ادعا کرده‌اند که این اختلال  در زنانی‌که سزارین کرده‌اند، بیشتر مشاهده می‌شود.    ادامه مطلب ...

نکاتی برای دور ماندن از گرمازدگی

گرمازدگی نوعی آسیب ناشی از حرارت است که می تواند زندگی شما را تهدید کند. این بیماری می تواند به مغز و دیگر اندام های بدن صدمه شدید وارد کند  ادامه مطلب ...

شش راه جلوگیری از سرطان!

ways-to-avoid-the-chances-of-cancer

سرطان یک بیماری است . ممکن است گریبانگیر هرکسی شود و این روزها این بیماری زیاد شده است . در حالی که برخورد با سرطان ، یعنی جنگ .  . اما قبل از سرطان واردبدن شود، می توانید با  برخی از روش های ساده از آن   جلوگیری  کنید. در اینجا راههای ساده برای جلوگیری از احتمال سرطان را بیان میکنیم  ادامه مطلب ...

«فصد» خون‌بهایی برای سلامتی

«فصد» خون‌بهایی برای سلامتی
در طب ایرانی ـ اسلامی علاوه بر حجامت و بادکش، یک شیوه درمانی و پیشگیری دیگری وجود دارد که از قدیم از آن استفاده می‌شده، اما امروزه کمتر به کار می‌رود و واژه آن برای اغلب افراد ناآشناست.

این شیوه درمانی سنتی «فصد» نام دارد. در روایات آمده است که فصد یک روش درمانی مجاز و مطلوب است و همچون حجامت آن را از درمان‌های قابل پذیرش شمرده‌اند.  
ادامه مطلب ...

تابستان با طعم نوشیدنی‌های تقلبی


وقتی ‌آلبالو ۸ هزار تومان، زردآلو ۱۱ هزار تومان و ‌هلو ۷ هزار تومان به‌فروش می‌رسد و در همان زمان آبمیوه‌های پاکتی این اقلام از یک‌هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است مشخص نیست داخل پاکت‌هایی که به نام آبمیوه به فروش می‌رسد چه محصولی وجود دارد که ارزان‌تر از میوه تمام شده اما به نام آبمیوه طبیعی به‌دست خلق‌الله می‌رسد.  
ادامه مطلب ...

توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به دیابت بارداری

دیابت بارداری باید در برنامه غذایی خود از کلیه گروه‌های مواد غذایی استفاده کنند، اظهار کرد: مبتلایان به دیابت بارداری حتما غذا را در حجم کم و به دفعات بیشتر (5 وعده در روز) میل کنند و در هیچ وعده‌ای بیش از حد غذا نخورند. همچنین در برنامه غذایی خود از همه گروه‌های غذایی به شکل متنوع و متعادل استفاده کنند و   ادامه مطلب ...

ترفندهای طبیعی برای بهبود گرفتگی عضلات


اگر شما به روش صحیحی نفس بکشید، ماهیچه ها شل می شوند. نفس عمیق را به مدت ده ثانیه ادامه دهید و سپس در همین مدت، نفس را بیرون برانید.  
ادامه مطلب ...

نوشیدنی‌هایی که چربی‌های شکم‌تان را آب می‌کنند

چای نعنایی سرد

همشهری آنلاین:

در این مقاله، چند نوشیدنی سالم و گوارا را به شما پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر لذت نوشیدن آنها،سلامت و زیبایی اندام شما نیز حفظ خواهد شد و خبر خوش اینکه، حتی موجب کاهش وزن و خوش فرم شدن شکم نیز می‌شوند.  
ادامه مطلب ...

رازهایی که لب‌ها درباره سلامت‌تان فاش میکند

رازگشایی از  لب‌‌ها
از نظر بسیاری از افراد، چاره اغلب مشکلاتی که روی لب‌ها خود را نشان می‌دهد، از خشکی گرفته تا آفت و تبخال، چرب کردن لب‌هاست؛ اما واقعیت این است که پشت خنده شما، راز‌های تلخ‌تری در مورد سلامت‌تان نهفته است. راز‌هایی که اگر فاش شوند، شما را  از بیماری‌های پنهانی که به آنها دچار شده‌اید باخبر می‌کنند. پس مشکلاتی که نمی‌گذارند زیبا بخندید را با کمک این مطلب بشناسید و سعی نکنید که همه‌شان را با کمک متخصصان پوست درمان کنید. 
ادامه مطلب ...

۱۲ هزار شکایت پزشکی در سال ۹۳

فتاحی روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهارداشت: سه درصد خدمات درمانی در کل دنیا منجر به شکایت می شود.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۶۷۰ میلیون بار مراجعه درمانی در کشور ثبت شده است، افزود: از این تعداد نزدیک به ۷.۵ میلیون مورد آن بستری بوده است.

فتاحی همچنین به تعداد شکایت های پزشکی در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود:   ادامه مطلب ...

بهترین خوراکی ها برای تامین آب بدن

آب موجود در بدن باید مرتب جایگزین شود زیرا بدن هر روز بخش قابل توجهی آب را از دست می دهد. آب برای دفع مواد اضافی به خصوص توسط تنفس، کلیه ها و تعریق ضروری است. تامین آب کافی مورد نیاز بدن موجب تنظیم دمای بدن می شود. همچنین به عملکرد مطلوب سلول های مغز نیز کمک می کند. آب باعث می شود تا اکسیژن لازم به بافت ها و اندام های مختلف برسد، گاز کربنیک دفع شود و ریز مغذی هایی مانند مواد معدنی، عناصر کمینه و ویتامین ها به سلول ها برسد. آب به پوست کمک می کند تا نرمی و درخشش خود را حفظ کند.  
ادامه مطلب ...

سامانه صدای مشاور رایگان سرطان راه اندازی شد

تهران-ایرنا-سامانه صدای مشاور رایگان سرطان امروز شنبه (16 خردادماه) با شماره تلفن های 66918305 و 66918285 در بنیاد بیماری های نادر راه اندازی شد.   

ادامه مطلب ...

بهترین راه پیشگیری از دیابت استفاده از رژیم غذایی از دوران کودکی است

قدس آنلاین : کارشناس بهداشت و عضو مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان گفت: بهترین راه برای جلوگیری از دیابت استفاده از رژیم غذایی از همان دوران کودکی، تحرک بدنی است باید بدانیم که اگر دچار اضافه وزن بشویم خواسته یا ناخواسته خود را در معرض ابتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها به ویژه دیابت نوع دو قرارداده‌ایم. 

ادامه مطلب ...

متوسط سن ابتلا به ایدز در ایران

رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر متوسط سنی ابتلا به ایدز گروه سنی بین ۲۵ تا ۳۵ سال است و این گروه سنی ۴۶ درصد از موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. بر همین اساس بهترین راهبردی که می‌تواند به کنترل این روند کمک کند اطلاع‌رسانی موثر در جامعه و به خصوص در میان جوانان، نوجوانان و خانواده‌هاست. 

ادامه مطلب ...