باورهای غلط درباره رژیم دیابتی

دیابت یکی از بیماری های مزمن شایع به ویژه در عصر حاضر است. کنترل دیابت نیازمند تغییرات اصولی در شیوه زندگی از جمله تغذیه و فعالیت بدنی است. با همه اینها افراد دیابتی می توانند زندگی طبیعی داشته و به راحتی بیماری خود را کنترل کنند.

در ادامه به 10 اشتباه رایج درباره این بیماری می پردازیم.  ادامه مطلب ...

راه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی

سرطان زمانی به وجود می‌آید که سیستم دفاعی بدن تضعیف‌شده و توان شناسایی یا مقابله با سلول‌های بیمار را نداشته باشد و این سلول‌ها شروع به تکثیر بیش‌ از حد کنندیکی از اولین علائم ابتلا به سرطان حلق، وجود غده لنفاوی متورم در ناحیه گردن است که در مدت طولانی در این ناحیه احساس می‌شود و از بین نمی‌رود.   ادامه مطلب ...

جراحی بینی، از هزینه تا عوارض

دکتر حسین ابدالی در نشست خبری که روز یکشنبه برگزار شد، به اهمیت ابعاد جراحی زیبایی بینی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: ۸۰ درصد اکسیژن بدن از طریق بینی وارد ریه ها می شود، از همین رو لازم است در جراحی بینی به فیزیولوژی بینی توجه شود.


وی با تاکید بر اینکه اگر فیزیولوژی بینی از بین برود، زیبایی بینی به درد نمی خورد، گفت: مسئله بعدی در جراحی زیبایی بینی، حس بویایی است که بعضا در جراحی بینی مختل می شود.  ادامه مطلب ...

عوامل قابل پیشگیری سردرد

شروع ناگهانی سردرد طولانی و شدید اغلب می‌تواند یکی از علائم و نشانه‌هایی مبنی بر وجود مشکلی در سلامت فرد باشد که نباید نادیده گرفته شود. 

 

شبکه خبری فاکس‌نیوز به چند عامل تاثیرگذار و بعضا قابل پیشگیری در بروز سردرد اشاره کرده که نقش برخی از آنها تعجب‌آور است اما رعایت کردن موارد ذیل می‌تواند روش مناسبی برای پیشگیری از برخی از این سردردها باشد:  

ادامه مطلب ...

کاهش سریع "فشار خون بالا" در چند دقیقه

هنگامی که در رگ‌ها حالت تورمی ایجاد شود، خون داخل آنها با فشار جریان پیدا می‌کند و این امر باعث ایجاد فشار خون می‌گردد.برای این که این رگ ها به حالت طبیعی خود بازگردند، باید از مصرف برخی مواد خودداری کرد برخی از این مواد عبارتند از چای، گوشت و فرآوردهای حیوانی، مخصوصا مصرف زیاد لبنیات باعث از زیاد فشار خون می‌شود و فرد مبتلا به فشار خون باید مصرف آن را کم کند.

خوردن شیرینی جات طبیعی باعث تنظیم فشار خون می‌شوند مصرف شیرینی جات طبیعی نظیر: خرما، عسل و کشمش باعث تنظیم فشار خون می‌شوند.نوشیدن چای باعث افزایش فشار خون می شود، اما 

ادامه مطلب ...

وقتی دور چشم منگوله درمی‌آورد!

وقتی دور چشم منگوله درمی‌آورد!

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی صورت دارند. البته تا وقتی که عاملی این زیبایی را به خطر نیندازد. فقط کافی است هاله‌های سیاه دور چشم را بگیرند یا پلک‌ها ایستادگی‌شان را از دست بدهند و بیفتند یا خال و زگیل یا حتی دانه‌های چربی‌ریزی هوس کنند آن دور و اطراف بپلکند و حتی برای چند وقتی هم جا خوش کنند.


غیر از پیری که به ناچار چین و چروکی با خود می‌آورد و راه فرار قطعی هم ندارد، مشکلات مربوط به پلک‌ها نقش مهمی در از بین بردن زیبایی چشم‌ها دارند. در این مطلب دکتر مسعود داوودی، متخصص پوست و مو، درباره چند مشکل شایع پلکی و چشمی صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد برای داشتن پلکی جوان و شاداب بهتر است چه نکاتی را از این پس رعایت کنیم تا از پیری زودرس در امان باشیم و اگر مشکلات پلکی سراغ‌مان آمد چه طور درمان‌شان کنیم.  

ادامه مطلب ...

راه هایی مقرون به صرفه برای مبارزه با سرطان

اغراق نیست اگر به سرطان لقب مهم ترین و سخت ترین بیماری جهان امروز را بدهیم، بیماری که حتی شنیدن اسمش وحشت را به وجود ما راه می دهد. اما شاید سرطان به اندازه اسمش ترسناک و غیرقابل تحمل نباشد و بتوان با چند راهکار ساده تا حد زیادی از ابتلا به آن جلوگیری کرد. یکی از ساده ترین و در عین حال تأثیرگذارترین این راه ها تغییر در سبک زندگی و خوراکی هایی است که هر روز استفاده می کنیم، تغییراتی که اگر دائم و منظم باشند می توانند تا 60 درصد خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

اما اگر دوست دارید بدانید با خوردن چه خوراکی هایی می توانید از گرفتار این غول بزرگ اما شکست خوردنی نباشید گزارش ما را دنبال کنید.

  ادامه مطلب ...

نسخه بوعلی سینا برای پوست‌های آبکشی!

نسخه‌بوعلی سینا برای پوست‌های آبکشی!

از آنجا که رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون، سلامت ظاهری پوست می‌تواند نشانه‌ای باشد از تندرستی فرد. بنابراین هر علامت غیر طبیعی روی پوست را باید جدی گرفت. یکی از مشکلاتی که می‌تواند هم زیبایی و هم تندرستی را تهدید کند، داشتن منافذ تنگ یا باز پوستی است. دکتر قدیر محمدی، متخصص طب سنتی هر کدام از این نوع منافذ را از دیدگاه طب سنتی موشکافی می‌کند.  

ادامه مطلب ...

اگر این علائم را دارید، دچار بیماری قلبی هستید

اگرچه یکی از مهم ترین علائم تنگی سرخرگی عروق قلب ، احساس ناراحتی در قفسه سینه می باشد اما هرگونه ناراحتی در قفسه سینه الزاما ناشی از مسائل قلبی نیست. ناراحتی قفسه سینه در صورتی که ناشی از  تنگی  سرخرگ های  قلب باشد، اصطلاحا  « آنژین قفسه صدری»  نام داشته  و  مشخصات  آن  اینست:  ادامه مطلب ...

برای آزمایش قند خون چند ساعت ناشتا باشیم؟

تمامی افراد بیش از ۴۰ سال در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند و باید هر ۳سال یک بار تحت آزمایش قند خون قرار بگیرند. افراد دچار اضافه وزنی که حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند نیز در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند و انجام آزمایشات مکرر قند خون در آ ن ها باید در سنین زیر ۰ ۴سال یا با فواصل کوتاه تر (هر ۲- ۱ سال)انجام شود.  ادامه مطلب ...

10 رهنمود برای آب کردن چربی‌های بدن

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که دومیلیارد و سیصدمیلیون نفر از افراد کره زمین اضافه وزن دارند و در گروه چاق‌ها جای می‌گیرند. چاقی نتیجه تغذیه ناسالم و تحرک کم است. گالری عکسی با ۱۰ رهنمود برای کم شدن وزن. 
ده رهنمود برای آب کردن چربی‌های بدن
ادامه مطلب ...

برای تسکین کمردرد خود چه می کنید؟

برای تسکین کمردرد خود چه می کنید؟

علت اصلی ناتوانی در سرتاسر جهان کمردرد است. در ایالات متحده، حدود نیمی از کارگران اذعان دارند که هر سال علائم کمردرد را تجربه می کنند، و تقریباً هشتاد درصد از ما در بخشی از زندگی خود با مشکل کمردرد مواجه خواهیم شد.   

ادامه مطلب ...

موهای نازک و کم پشت تان را تقویت کنید

موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشکل شایع که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه‌های مراقبت از موهای نازک را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا کنیم.  ادامه مطلب ...

این جوش ها را نادیده نگیرید...

گاهی دانه های قرمز و خارش دار یک باره روی پوست ظاهر می شود و ما سر در گم می شویم که آیا باید به پزشک مراجعه کنیم یا می توان با پمادهای «OTC» آن را برطرف کرد.

خیلی از این دانه ها به خوبی با پمادهای «OTC» برطرف می شود اما برخی نیز نشانه یک مشکل جدی است. 

 

به گزارش سایت «MSN»،یک جوش یا دانه پوستی می تواند علایم یک بیماری خود ایمنی یا عفونت بیماری «لایم» باشد. علایمی که باید به آن توجه کرد عبارت است از؛   ادامه مطلب ...

12 علامت و هشدار که نشان می دهد به اندازه کافی آب نمی نوشید

12 علامت و هشدار که نشان می دهد به اندازه کافی آب نمی نوشید

اگر به اندازه کافی آب به بدن نرسد، گذشته از اینکه عصبی و بد اخلاق می‌شوید، عوارض دیگری هم در انتظار شما خواهد بود! 

کمبود آب بدن می تواند موجب احساس افسردگی، خستگی، کاهش اشتها، افزایش غلظت خون، کاهش ظرفیت کارایی و فعالیت بدن شود. 

پس بهتر است قبل از اینکه دچار این مشکلات شوید،  بررسی کنید که آیا به اندازه کافی آب می نوشید یا نه؟

ادامه مطلب ...

در یک هفته دو کیلو لاغر شوید....


با  این رژیم غذایی بزودی به تناسب اندام دلخواه خود خواهید رسید.

این لیست غذایی باعث می شود که در یک هفته 2 کیلو لاغر شوید که لاغری بسیار سالمی است و بزودی به تناسب اندام دلخواه خود خواهید رسید   ادامه مطلب ...

۱۰ تغییر رویه در جهت کمک به بهبود آکنه

 ۱۰ تغییر رویه در زندگی در جهت کمک به بهبود آکنه

مقابله با جوش، فقط این نیست که کدام لوسیون‌ها را به پوستتان بزنید و کدام ها را نه. خوشبختانه اگر برخی تغییرات ساده را در زندگی روزمره‌تان اعمال کنید، می‌توانید شاهد بهبود وضعیت آکنه‌هایتان باشید. 

ادامه مطلب ...

کودک باهوش می‌خواهید؟ حتما بخوانید

در هنگام بارداری، باید افزایش وزن مناسبی داشته باشید: در صورت داشتن وزن طبیعی، حدود ۱۱ تا ۱۶ کیلوگرم، در صورت داشتن اضافه وزن، حدود ۷ تا ۱۱ کیلو گرم و در صورت کم وزن بودن، حدود ۱۳ تا ۱۸ کیلو گرم. از طرفی، افزایش وزن بیش از حد می تواند منجر به زایمان زود رس شود. نوزادان نارس تغذیه مناسبی از طریق جفت نداشته و در معرض نقص ذهنی و عفونت هستند. بهتر است در این مورد، با یک کارشناس تغذیه مشورت شود. 

ادامه مطلب ...

چطور از دیابت پیشگیری کنیم؟

نباید فراموش کرد، مدیریت نکردن استرس و آموزش ندادن آن به کودکان باعث می‌شود تا خطر ابتلا به دیابت بویژه در افرادی با سابقه ژنتیکی بالا به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به عقیده متخصصان، تنش‌های عصبی و ضعف در مهارت‌های کنترل استرس در کنار بی‌تحرکی و الگوهای نادرست غذایی زمینه ابتلا به بیماری شیرین را در کودکان بالا می‌برد....  ادامه مطلب ...

زیادی تمیز نباشید!

زیادی تمیز نباشید!

تولیدکنندگان محصولات آنتی‌باکتریال ادعا می‌کنند خاصیت قوی میکروب‌کشی این صابون‌ها سلامت شما را تضمین می‌کند اما گروهی از متخصصان و پژوهشگران می‌گویند شری که صابون‌های آنتی‌باکتریال به خاطر وجود ماده شیمیایی تریکلوزان در ترکیب‌های‌شان به بدن شما می‌رسانند، از خیرش بیشتر است. 

از نظر آنها خاصیت میکروب‌زدایی آنتی‌باکتریال‌ها مثل شمشیر دولبه‌ای است که هم می‌تواند بهداشت شما را تامین کند و هم خطری برای سلامت‌تان محسوب شود. در این مطلب شما را با هفت مورد از تصورات غلط و خطرات احتمالی استفاده از این مواد ضدعفونی‌کننده که برای‌تان به همراه می‌آورد، آشنا می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چرا نباید بیش از اندازه تمیز باشید.  

ادامه مطلب ...