هومیوپاتی، مفید یا مضر؟

امروزه نظرات متفاوتی نسبت به استفاده از روش «هومیوپاتی» یا «همسان‌درمانی» به عنوان یک طب مکمل و جایگزین وجود دارد.

اساس هومیوپاتی بر این باور است که همانند، همانند را شفا می‌دهد و می‌توان بیماری‌ها را با موادی درمان کرد که در افراد سالم علائمی مشابه با علائم بیماری ایجاد می‌کنند. بنا به ادعای طرفداران آن، هومیوپاتی یک روش درمانی است که با تحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومیوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد.   ادامه مطلب ...

لوزه سوم در کودکان چیست؟

خرخرهای شبانه در کودکان

عفونت گوش میانی، کاهش شنوایی، گرفتگی قلب و عروق و تغییر رشد صورت از جمله دیگر عوارض لوزه سوم در کودکان است.

ادامه مطلب ...

تسکین درد در سه سوت!

تسکین درد در سه سوت

همیشه برای خلاص شدن از دردها و مشکلاتی که سلامت شما را نشانه گرفته‌اند، نیاز به خرید داروهای گران‌قیمت نیست. گاهی می‌توانید تنها با صرف کمتر از 10 هزار تومان، چندین داروی طبیعی را به خانه خود بیاورید. 

ادامه مطلب ...

چه ضد آفتابی برای پوست ما مناسب است؟

چه ضد آفتابی برای پوست ما مناسب است؟

وقتی از شما می پرسند چطور از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت می کنید، شاید خیلی ساده جواب بدهید کرم ضدآفتاب می خرم و به پوستم می زنم اما مراقبت از پوست در برابر آفتاب به این سادگی ها هم نیست و نکته های

ریز و درشتی دارد که اطلاع از آنها باعث می شود توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید. در این مطلب با دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست و عضو هیات علمی بیمارستان بقیه ا... سوال هایی را در همین زمینه در میان گذاشته ایم که به شما کمک می کند ضدآفتابتان را با چشمان باز انتخاب کنید.  

ادامه مطلب ...

60 هزار ایرانی از ابتلا به ایدز بی خبرند/ آگاهی جوانان از ایدز قابل قبول نیست


60 هزار ایرانی از ابتلا به ایدز بی خبرند/ آگاهی جوانان از ایدز قابل قبول نیست

 

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت با اشاره به تخمین وجود ۸۰ تا ۹۰ هزار مبتلا به HIV/AIDS در کشور، گفت: ۶۰ هزار نفر از متبلایان به ایدز در ایران از بیماری خود خبر ندارند.  

ادامه مطلب ...

جذب آهن بیشتر در گیاه خواران

عدس

متخصصان تغذیه می‌گویند: آهن موجود در غذاهای گوشتی بهتر جذب بدن می‌شود تا آهنی که در سبزیجات و غذاهای گیاهی هست. با وجود این گیاه‌خواران می‌توانند از سبزیجاتی خاص بهره برند و راه‌هایی به کار بندند تا آهن بهتر جذب بدن آن‌ها شود.

برخی از راهکارهایی که متخصصان این وبگاه پزشکی به گیاه‌خواران برای جذب آهن توصیه کرده، به شرح زیر است

ادامه مطلب ...

ورزش های صورت برای جوان سازی پوست

 ورزش یکی از راههای سفت کردن ماهیچه، کاهش وزن و جلوگیری از چین و چروک پوست است. ورزش منظم در کنار یک رژیم غذایی سرشار از آب می تواند سن شما را از آنچه واقعا هست، کمتر نشان دهد. ورزش صورت یا یوگای صورت یکی از روش های طبیعی برای جوان ماندن شما است. تقریبا 50 ماهیچه در صورت ما وجود دارد و ورزش این قسمت از بدن می تواند استرس را از چشم ها، گردن و دیگر بخش های آن دور کرد. این حرکات ورزشی مخصوص صورت را به برنامه روزانه خود راه دهید تا تغییرات آن را پس از چند هفته مشاهده کنید.

ادامه مطلب ...

تکنیک‌‌هایی برای خداحافظی با چربی‌های اضافه

به غیر از تناسب اندام و کاهش وزنی که ثمره ورزش مداوم است، سلامتی شما هم در گرو همین واژه چهار حرفی است. اندامی زیبا و سالم نخواهید داشت مگر با ورزش. یکی از روش‌ها برای دستیابی به اندامی زیبا و متناسب، استفاده از یک میله است! در این صفحه‌ها تمرین‌هایی به همراه تصاویر مربوط به آن آورده شده است. این تمرین‌ها  

ادامه مطلب ...

فریاد نکشید!!!هنگام بلند صحبت کردن مغز توقف می کند...

به گزارش شفا آنلاین ، پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری محققان دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، با استفاده از یافته های جدید خود، فرضیه های قدیمی را به چالش کشانده اند. این پژوهشگران دریافتند که بخش بروکای مغز هنگامی که انسان با صدای بلند حرف می زند، از کار افتاده و فعالیت نمی کند.  

ادامه مطلب ...

طرز تفکر افراد با پایه «حسادت» آدمی را به سرطان خون مبتلا می‌کند!!

یک محقق و پژوهشگر طب با تشریح تأثیر حسادت, قضاوت و توکل بر بدن گفت:‌ طرز تفکر افراد با پایه «حسادت» آدمی را به سرطان خون مبتلا می‌کند ادامه مطلب ...

چه کسانی بیشتر دچار تیرگی دور چشم می‌شوند

یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه تیرگی دور چشم شکایت بسیاری از افراد مراجعه کننده به متخصصین پوست است، گفت:«علل مختلفی در بروز تیرگی چشم نقش دارند. یکی از مهم‌ترین علت‌ها 

ادامه مطلب ...

علل دردهای شکمی در بارداری/ علامت سقط جنین

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: دردی که با سرفه و عطسه شدت می‌یابد، درد نوک شانه، دردهایی که می‌تواند علامت شروع سقط جنین باشد، دردهای مبهم لگنی، احساس فشار در لگن، دردهای شکمی یا کمردرد جزو علل دردهای شکمی در بارداری است.

به گزارش فارس، ماریا صادقی درباره علل دردهای شکمی در بارداری، اظهار داشت:    

ادامه مطلب ...

خوشمزه ترین غذاهایی که شما را پیر می‌کنند

پژوهشگران هشدار می دهند خوردن برخی از اقلام مواد غذایی می‌تواند سبب پیری زودرس سلول‌های بدن و به دنبال آن پیر شدن زودهنگام افراد شود 

ادامه مطلب ...

آشنایی با ۱۰ نشانه هشدار دهنده آلزایمر

همشهری آنلاین:گزارش آمار مبتلایان به آلزایمر در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن است که نزدیک به ۴۴ میلیون نفر در سرتاسر جهان به این بیماری مبتلا هستند درحالی که از هر چهار نفر مبتلا، تنها بیماری یکی از آنها به درستی تشخیص داده می‌شود.

براساس گزارش CNN، آمارها نشان می‌دهند کشورهای اروپای غربی بالاترین میزان ابتلا به این بیماری را دارند و آمریکای شمالی از نظر تعداد مبتلایان دومین رتبه را در جهان دارد، به حدی که در هر 68 ثانیه یک آمریکایی به آلزایمر مبتلا می‌شود. انتظار می‌رود تا سال 2050 تعداد مبتلایان به این بیماری سه برابر شود.  

ادامه مطلب ...

افزایش قد کودکان با راهکارهای طب سنتی

یک پژوهشگر طب اسلامی ایرانی با بیان اینکه ۵۰ درصد از کودکان با درمان یبوست و افزایش اشتها به تکامل رشد قدی می‌رسند، تاکید کرد: شناسایی و درمان عامل بازدارنده افزایش قد از مهم‌ترین عوامل کمک به تکامل رشد قدی است که با توجه به تفاوت ژنتیکی افراد و شرایط زندگی این عوامل گوناگون است. 

ادامه مطلب ...

اهدای خون بهتر است یا حجامت؟

اگر تا به حال برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده باشید، حتما شرایط اهدا را هم مطالعه کرده‌اید. در این شرایط، علاوه بر نداشتن پرفشاری خون و بیماری‌های خطرناک از شرط حجامت نداشتن هم نام برده شده است. سوال اینجاست که حجامت چه مغایرتی با اهدا خون دارد؟  

ادامه مطلب ...