۱۲ هزار شکایت پزشکی در سال ۹۳

فتاحی روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهارداشت: سه درصد خدمات درمانی در کل دنیا منجر به شکایت می شود.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۶۷۰ میلیون بار مراجعه درمانی در کشور ثبت شده است، افزود: از این تعداد نزدیک به ۷.۵ میلیون مورد آن بستری بوده است.

فتاحی همچنین به تعداد شکایت های پزشکی در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود:   از مجموع ۶۷۰ میلیون بار مراجعه درمانی در سال گذشته تنها ۱۲ هزار مورد منجر به شکایت شده است. بطوریکه یک دهم درصد از این تعداد شکایت مربوط به بیماران بستری بوده است که نشان می دهد آمار شکایت پزشکی در ایران خیلی کمتر از میانگین جهانی است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای مرجع رسیدگی به شکایت های پزشکی وجود ندارد، افزود: بررسی های ما نشان می دهد که ۴۰ درصد شکایت ها در دادسراهای عمومی منجر به محکومیت پزشکان می شود اما این آمار در نظام پزشکی ۴۲ درصد است. یعنی نشان می دهد که سختگیری سازمان نظام پزشکی بیشتر از سایر نهادهای قضائی در رسیدگی به تخلفات پزشکی است.

فتاحی در ادامه به وضعیت شکایت های تعرفه ای در تهران اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۸ هزار شکایت ثبت شده در سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران، تنها ۲.۳ درصد مربوط به کادر درمانی بوده است. در واقع، ۴۰۰ پرونده تخلفات پزشکی در سال گذشته در تهران تشکیل شده است که ۸۰ مورد آن مربوط به تعرفه ها بوده است. در حالی که سال گذشته ۹۶ میلیون بار مراجعه درمانی در استان تهران گزارش شده که یک میلیون مورد آن بستری بوده است.

وی به سامانه ۱۶۹۰ اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۲۸ شکایت تعرفه ای در تهران، ۱۱۷ مورد آن مربوط به بیمارستان ها بوده است و تنها ۱۱ شکایت پزشکی داشته ایم که ۵ مورد آن مربوط به دریافت وجه اضافی از بیمار بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد